Neviem ako vy, ale keď si chcem ja niečo kúpiť, najskôr si spravím dôkladný prieskum daného produktu na internete. Prejdem porovnávače cien, googlim, čítam recenzie. A to všetko s jedným cieľom: nakúpiť čo možno za najlepšiu cenu, a to v obchode alebo e-shope s dobrou reputáciou. Jedným slovom chcem nakupovať rozumne. Faktom je, že v tom nie som sám. Podľa prieskumov od Ecommerce wiki až 90 % dnešných spotrebiteľov rozmýšľa a koná podobne.
Tento trend v nákupnom správaní len zdôrazňuje dôležitosť web stránky pre dnešný biznis. Ak chcete, aby, bola vaša firma úspešná na modernom digitálnom trhu, musíte mať profesionálnu web stránku. O tom niet pochýb. Nižšie rozoberieme päť hlavných dôvodov, prečo je profesionálna web stránka taká dôležitá pre váš úspech v biznise.
1. Správny prvý dojem
Hovorí sa, že šancu na dobrý prvý dojem máme len raz. A práve web stránka je často miesto, kde sa váš potenciálny zákazník prvýkrát stretne s vašou spoločnosťou. Pre vás je to príležitosť spraviť vynikajúci prvý dojem profesionálnou web stránkou. Dokonca, aj keď máte kamennú predajňu a očakávate osobný kontakt, je veľmi pravdepodobné, že predtým, ako vás vaši zákazníci navštívia, budú hľadať informácie o vašej spoločnosti na internete.
Myslím, že je zrejmé, prečo je web stránka dôležitá. Ale ak je vaša web stránka neatraktívna, neprehľadná a neresponzívna (nezobrazuje sa správne na mobilných zariadeniach), tak nevedomky posielate svojich potenciálnych zákazníkov ku konkurencii. Je faktom, že v prieskume od Business 2 Community až 94 % ľudí uviedlo, že najčastejším dôvodom odchodu z web stránky je neprofesionálny web dizajn.
2. Zvýšenie dôveryhodnosti
V dnešnom digitálnom svete sú spoločnosti bez web stránky vnímané ako menej dôveryhodné než tie, ktoré majú web stránku. Je to tým, že väčšina firiem už web stránku má. Tie spoločnosti, ktoré web nemajú, môžu vyzerať v očiach potenciálneho zákazníka, akoby niečo skrývali.
Ako vám profesionálna web stránka pomôže vybudovať dôveryhodnosť? Hlavne vám umožní ukázať zákazníkom, čomu sa venuje vaša firma. Nielenže môžete odprezentovať ponuku vašich služieb a produktov, ale tiež môžete predstaviť vašu spoločnosť, ukázať váš tím ľudí, napísať niečo z histórie, dať vedieť, aká je vaša misia a ciele spoločnosti. Tým, že potenciálnym zákazníkom umožníte viac spoznať váš biznis, pracujete na získaní dôvery, ktorá je prvým krokom k vybudovaniu dlhodobého vzťahu s vašimi zákazníkmi.
Budovanie autority
Vďaka web stránke si ako firma môžete vybudovať aj autoritu. Keď zákazníci hľadajú firmu s dobrou reputáciou, chcú vedieť, ako ste na tom vy vo vašom odbore. Obsah, ktorý tvoríte a publikujete na vašej web stránke pomáha ukázať potenciálnym zákazníkom, že sa vyznáte v tom, čo robíte.
Poskytovaním hodnotného a vzdelávacieho obsahu si budujete silný vzťah s vašimi zákazníkmi, čím podporíte konverziu (želaná akcia, ktorú ste si definovali ako hodnotnú pre svoj zámer).
Web stránka vám okrem zvýšenia dôveryhodnosti a autority pomôže ukázať, v čom ste odlišný od vašej konkurencie. Obsah web stránky každej spoločnosti je jedinečný. To znamená, že na vlastnom webe máte príležitosť ukázať vašim potenciálnym zákazníkom, čo vás odlišuje od konkurencie pomocou obsahu a dizajnu na mieru. Chcete byť predsa vždy aspoň o krok vpred pred nimi. Ak konkurenti majú web stránku a vy nie, tak automaticky prichádzate o množstvo zákazníkov.
3. Zvýšenie predaja
Predaj je dôležitý pre každý biznis. V podstate neexistuje iný spôsob, ktorým by ste udržali firmu funkčnú a živú. Navýšenie predaja je dobrý spôsob, ako zlepšiť zdravie a úspech vašej spoločnosti. Preto by nemala byť dôležitosť web stránky pre predaj podceňovaná.
Tým, že sa budete prezentovať online prostredníctvom svojej web stránky, budete schopný osloviť viac zákazníkov. Čím viac potenciálnych zákazníkov oslovíte, tým viac príležitostí na predaj vašich produktov a služieb budete mať. Samotné vytvorenie web stránky, samozrejme, automaticky negarantuje vyšší predaj, ale v kombinácií s online marketingom je to veľmi mocný nástroj na získavanie nových zákazníkov.
V neposlednom rade, vaša web stránka slúži ako ďalší predajný kanál. Vďaka profesionálnej web stránke dokážete poskytnúť vašim potenciálnym zákazníkom dostatok informácií o vašich produktoch a službách tak, aby dokázali spraviť nákupné rozhodnutie aj na základe racionálnych dôvodov a podporiť tak emóciu, ktorá bola prvotným impulzom k nákupu.
Môžeme povedať, že obsah na vašej web stránke slúži ako ďalší predajca, ktorý pomáha vašim zákazníkom získať informácie o vašich produktoch a službách. Kvalitným obsahom ich dokážete presvedčiť a výhodách a benefitoch, ktoré získajú, ak nakúpia u vás.
Ďalšou kľúčovou výhodou web stránky z pohľadu predaja je, že môžete vaše služby a produkty predávať nepretržite.
4. Nonstop prístup k informáciám
Predstavte si, o koľko viac zákazníkov by ste mohli získať alebo obslúžiť, keby ste pracovali 24 hodín denne a 7 dní v týždni. Čo by to znamenalo pre váš biznis? Našťastie, nie je potrebné, aby ste sa vzdali spánku a víkendov. Vďaka web stránke dokážete poskytnúť svojim zákazníkom miesto, kde sa môžu dozvedieť o vašej firme, produktoch a službách kedykoľvek, či už cez deň, v noci alebo cez víkend.
Pokiaľ umožníte zákazníkom nakupovať vaše produkty alebo služby online (napríklad formou internetového obchodu), môžete predávať doslova nonstop. A ten pocit, keď ráno prídete do práce a na vás už čakajú nové objednávky, je na nezaplatenie.
Najlepšie na tom však je, že nemusíte byť osobne v kontakte s vašimi potenciálnymi zákazníkmi, pretože všetky dôležité informácie, ktoré potrebujú k nákupnému rozhodnutiu, budete mať na svojej web stránke.
5. Základ pre online marketing
Web stránka ako základ vašej online prezentácie je dôležitá pre online marketing a zasahuje do každého aspektu vašej on-line aj off-line marketingovej stratégie. Zo všetkých komunikačných a marketingových kanálov, ktoré využívate, budete potenciálnych zákazníkov posielať späť na vašu web stránku. Preto je dôležité, aby vaša web stránka dala návštevníkom jasnú predstavu o vašej firme, o tom, aké produkty predávate a aké služby poskytujete.
Ako príklad uvediem sociálne siete. Predpokladajme, že máte vytvorenú Facebook stránku pre vašu spoločnosť. Tiež predpokladajme, že si robíte platenú reklamu na svoje produkty a služby. V tom prípade potrebuje miesto (web stránku), kam budete posielať vašich potenciálnych zákazníkov, ktorí sa budú chcieť dozvedieť viac o vašej spoločnosti, vašej ponuke produktov a služieb. Čiže budú sa mať kam prekliknúť z vášho reklamného (plateného aj neplateného) obsahu na Facebooku.
Podobný princíp platí pre akýkoľvek typ online marketingu. Či sa už jedná o e-mail marketing, Google reklamu alebo obsahový marketing, vždy potrebujete web stránku, kam budete posielať ľudí, ktorých vaša ponuka zaujme a budú chcieť získať viac informácií o vašej spoločnosti.
Záver
Verím, že som vám objasnil, prečo je profesionálna web stránka dôležitá pre úspech vašej spoločnosti. Vďaka nej bude pre vašu firmu možné:
- Vytvoriť dobrý prvý dojem u potencionálnych zákazníkov.
- Zvýšiť dôveryhodnosť a budovať si autoritu.
- Navýšiť predaj produktov a služieb .
- Byť dostupný pre zákazníkov 24 hodín denne a 7 dní v týždni.
- Využiť naplno všetky možnosti online marketingu.
Ako je na tom vaša spoločnosť? Máte už spravenú profesionálnu web stránku? Je atraktívna, prehľadná a responzívna? Ak nie a potrebujete s tým pomôcť, je čas obrátiť sa na odborníkov. Náš tím web dizajnérov z Marketing Lite je pripravený vytvoriť vašu novú web stránku. Stačí si len vybrať vhodný dizajn pre vašu spoločnosť, objednať si vytvorenie web stránky a o zvyšok sa už postaráme my.